içerik yükleniyor...Yüklenme süresi bağlantı hızınıza bağlıdır!

BOYKOT MEKANİZMASINI DOĞRU VE ETKİLİ ÇALIŞTIRMAK

Necmeddin Karasu'nun Linkedin'deki boykotu etkili kullanma ilgili yazısı bence bu konuda yazılmış güzel bir yazı olduğundan burada da yayınlıyoruz.

BOYKOT MEKANİZMASINI DOĞRU VE ETKİLİ ÇALIŞTIRMAK

Bu aralar, Global ve büyük firmalar, Amerika ve Avrupa birliği ülkelerinin Terör devletine desteklerini açıklamalarından ve bu desteklerini açıktan göstermelerinden güç alarak, Terör devletine desteklerini basın bildirileri ve reklam kampanyalarıyla duyurmaya başladı.

Bu markaların bir çoğu, hemen hemen her müslüman ülkede de faaliyetleri olan ve ciddi cirolarla gelir elde eden markalar.

Elbette bunların içinde Terör devletini ideolojik olarak da destekleyenler az değil.

Ancak bunların desteklerini açıktan ilan etme gerekçeleri, bir pazarlama taktiğidir. Onlar için kutsal olan yegane şey, paradır.

Mesela,

STARBUCKS : Ülkemizde binlerce şubesi olan Starbucks zincir mağazaları patronu,  İsrail’e yardımını iki kat artırarak senelik 2 milyar dolara yükseltti.

PHILIP MORRIS : Marlboro markası sahibi Philips Moris, İsrail’e destek için günlük cirosunun % 12’si olan 100 milyon dolarını İsrail’e veriyor. İsrail ise bunlarla silah alıyor.

ORACLE : Dünyanın en büyük bilişim şirketlerinden biri olan ORACLE, desteğini web sitesinden duyurdu. Bu marka, şu an ülkemizin en büyük kamu kurumlarında kullanılmakta. Üstelik bu kurumlardan, rüşvet dağıtarak iş almakta. (daha önceden haber oldu, dileyen araştırabilir);

CAT-CATTERPILLAR : Amerikan şirketi CATERPILLAR INC, Filistinlilerin evlerini yıkma ve ayrım duvarının inşası için İsrail’e buldozer ve traktör sağlıyor.

REMAX : ABD menşeli REMAX gayrimenkul şirketinin, Yahudi yerleşim birimlerinde gayrimenkul satışı ve kiralaması yapmakta.

G4S : Danimarka-İngiltere güvenlik şirketi G4S, İsrail işgaline, hapishaneler ve Yahudi yerleşim birimlerinde kullanılmak üzere personel ve teçhizat sağlamakta.  

SOLAREGDE ; Dünyanın tamamında hızla gelişmekte olan yenilenebilir enerji santrallerinde kullanılan israil’li inverter markasıdır. Ülkemizde de ciddi bir müşteri kitlesi olan marka, israil’e desteğini açıkça ilan etmiştir.

Bu markaları ancak ve ancak BOYKOT hizaya getirir.

Bunu yakın zamanda açık destek açıklayan markalardan biri ile örnekleyelim ;

MCDONALD’S : Global hazır gıda markası olan MCDonald’s, İsrail ordusunu beslediğini ve onlara milyonlarca USD yardım yaptığını, bu yıl bu yardımlarını daha da arttıracağını ilan etti.

Turkiyedeki tüketiciler, sosyal medyada markayı boykot etme kararı aldıktan kısa bir süre sonra, marka Gazze’ye 100 Milyon USD yardım yapma kararı aldığını ilan etti.

TRENDYOL : Bir başka örnek de Aslen TR’den doğan, Sonra çinli Alibaba tarafından satın alınan marka olan ve ülkemizin en büyük e Pazar yerlerinden biri haline gelen Trendyol…

Trendyol, önce filistin amblemli ve filistin desteğini açıklayan markaları ve ürünleri sansürlemeye başladı. Pazaryerinde ürün satan firmalar bunu haberleştirip boykot çağrısı yapınca ve uygulamadaki hesaplarını kapatıp, uygulamayı telefonlarından silmeye başlayınca, marka bir geri vites yaptı. Hem sansürü kaldırdı, hem özür diledi, hem de Gazze’nin yanında olduğunu basın açıklamasıyla ilan etti(inandırıcı olmasa da).

Hani slogan atıp, sokaklarda bayrak sallayıp, sosyal medya’da Filistin’e destek veriyoruz ya, elbette bunlar kıymetli destekler.

Ancak zorba devlet ve onun destekçilerini hizaya getirmenin en etkili yolu, onların gelirlerini azaltmaktır, zira para en büyük putlarıdır.

Ayrıca, Terör devleti, Gazze’ye yağdırdığı bombaların paralarını da bu tür yardımlarla karşılamaktadır.

Gelin, en büyük sloganımızı “BOYKOT” yapalım, boykotu elimizden gelen her alanda uygulayalım, evimize giren her markayı dikkatle seçelim,  terör devletine yardım ettiğini bildiğimiz her markanın alternatifini bulup ona yönelelim.

Tarih: 11-11-2023

FACEBOOK YORUM
Yorum